Käytön aloittaminen

Työskennellessään Point of Sale -sovelluksen kanssa työntekijät haluavat yksinkertaisen ja käyttäjäystävällisen ratkaisun. Ratkaisu, joka toimii verkossa tai offline-tilassa ja millä tahansa laitteella.

Point of Sale -järjestelmä on täysin integroitu sovellus, joka mahdollistaa kaikki tapahtumat, rekisteröi automaattisesti tuotteiden siirrot varastossasi ja antaa sinulle reaaliaikaisia tilastoja ja konsolidaatioita kaikista myymälöistä.

Asetukset

Tuo tuotteet saataville PoS:ssa

Jos haluat asettaa tuotteet myyntiin, siirry kohtaan Point of Sale ‣ Products ‣ Products ja avaa tuote. Ota Myynti-välilehdessä käyttöön Saatavilla myyntipisteessä.

Product form. Making the product available in PoS.

Muista

Voit myös määrittää, onko tuote painotettava vai ei.

Määritä maksutavat

Jotta voit lisätä maksutavan, sinun on ensin luotava se. Mene kohtaan Point of Sale ‣ Configuration ‣ Payment Methods ja napsauta Create. Tämän jälkeen voit nimetä maksutapasi ja määrittää sen.

Creating a new payment method for a Point of Sale.

Muista

Älä unohda tunnistetietojasi maksupäätettä käyttäville tavoille.

Nyt voit valita maksutavan PoS-asetuksistasi. Voit tehdä tämän siirtymällä kohtaan Point of Sale ‣ Configuration ‣ Point of Sale ja avaamalla myyntipisteen, johon haluat sisällyttää maksutavan. Lisää sitten maksutapa.

Making the payment method available in a point of sale.

Muista

Määritykset on valikko, jossa voit muokata kaikkia myyntipisteasetuksiasi. Ravintoloihin on saatavilla muita ominaisuuksia.

Ensimmäinen PoS-istuntosi

Ensimmäinen tilauksesi

Avaa uusi istunto hallintapaneelista napsauttamalla Uusi istunto.

Launching a new session.

Latausnäytön jälkeen saavut PoS-käyttöliittymään.

Point of sale dashboard.

Kun tilaus on valmis, voit rekisteröidä maksun. Kaikki käytettävissä olevat maksutavat näkyvät näytön vasemmassa reunassa. Valitse maksutapa ja syötä vastaanotettu summa. Tämän jälkeen voit vahvistaa maksun.

Vihje

Voit käyttää sekä , että . näppäimistölläsi desimaalierottimina.

Tuotteiden palautus ja hyvitys

Hyvin harkittu palautuskäytäntö on avainasemassa, jotta asiakkaat pysyisivät tyytyväisinä ja palautusten ja hyvitysten vastaanottaminen on sinulle helppoa.

Tätä varten valitse PoS-rajapinnasta tuote ja määrä (+/–painikkeella), jonka asiakas haluaa palauttaa. Useiden tuotteiden kohdalla toista prosessi yksitellen.

Refunding a product with the point of sale app.

Maksuliittymässä kokonaissumma on negatiivinen. Lopeta hyvitys käsittelemällä maksu ja vahvistamalla se.

Giving back money to customer in Odoo Point of Sale.

Sulje PoS-istunto

Voit sulkea istunnon päivän päätteeksi napsauttamalla sulkemispainiketta näytön oikeassa yläkulmassa ja vahvistamalla. Sulje nyt istunto kojelautanäkymässä.

How to close a point of sale session.

Vihje

On erittäin suositeltavaa sulkea PoS-istunto jokaisen päivän lopussa.

Kun istunto on suljettu, näet yhteenvedon kaikista tapahtumista maksutapakohtaisesti. Napsauta sitten riviä nähdäksesi kaikki tilaukset, jotka on maksettu PoS-istunnon aikana. Jos kaikki on oikein, vahvista istunto ja lähetä lopetusmerkinnät.

Point of sale sales report before closing the session.

Vihje

Jos haluat liittää PoS-laitteiston Odoo IoT -boksiin, tutustu näihin asiakirjoihin: Yhdistä IoT Box tietokantaasi ja Käytä IoT Boxia PoS:lle.

Tarkastele tilastojasi

Myynnin seuranta on välttämätöntä merkityksellisten tilastojen saamiseksi. Siksi Odoo tarjoaa analyyseja myynnistäsi.

Voit tarkastella tilastojasi siirtymällä kohtaan Point of Sales ‣ Reporting ‣ Orders. Siellä voit nähdä erilaisia tilastoja kaavio- tai pivot-muodossa.

Orders analysis with pivot view of the point of sale reporting feature.

Voit käyttää niitä myös kojelaudan kautta.

Accessing orders analysis via the point of sale dashboard. Reporting feature on the PoS form.